Důležité kontakty

Zákaznické středisko Kroměříž

telefon: 573 517 500, 501, 456

Zákaznické středisko Holešov

telefon: 573 502 834

Centrální dispečink

telefon : 573 331 271, mobil: 607 993 244

Ústředna sídla společnosti

telefon: 573 517 111

ID datové schránky

uk9gx2j

Anketa

Pijete vodu z vodovodu?

Ano, výhradně
34,2%

Občas
34,1%

Ne
31,7%

Celkem hlasů: 920845

Články

Oznámení odběratelům a zákazníkům

18. 6. 2021 - Provoz Pitná voda

S příchodem teplého letního počasí stále více lidí touží po osvěžení v bazénu na vlastní zahradě.

Napouštění bazénů

 

S příchodem teplého letního počasí stále více lidí touží po osvěžení v bazénu na vlastní zahradě.

Nejvhodnější způsob napouštění bazénů je přes vodovodní přípojku. Poskytuje nejkvalitnější vodu a patří mezi finančně nejméně nákladné možnosti.

V případě, že není možné napustit bazén přes přípojku je možné dovést vodu cisternou, kterou si odběratel objedná u naší společnosti nebo externí firmy. Maximální objem cisterny společnosti VaK Kroměříž, a.s. je 2,5 m3. Tento způsob je možné využít i v případě výstavby nového bazénu, kdy je požadavek na dodání většího množství vody v kratší době, než co umožňuje kapacita vodovodní přípojky.

Napouštění bazénů pomocí hydrantu provádíme pouze ve výjimečných případech. Tato možnost je vyhodnocována individuálně po konzultaci s příslušným mistrem vodovodů.

Pokud chcete využít možnosti dovozu vody cisternou naší společnosti je nutné tuto službu s dostatečným předstihem objednat písemně na našem zákaznickém centru. Naše cisterny primárně slouží pro náhradní zásobování pitnou vodou  na naší síti v případě poruch. Pokud tato situace nastane ve vašem termínu dovozu vody, bude vás náš pracovník o této skutečnosti informovat a dohodne s vámi náhradní termín.

Při jakémkoli způsobu může dojít v průběhu napouštění bazénu k náhlému, nepředvídatelnému zakalení vody. Proto doporučujeme napouštění hlídat a v případě výskytu zákalu napouštění zastavit a zavolat na zákaznické centrum (mimo pracovní dobu na vodárenský dispečink) a o této skutečnosti nás informovat. Po vašem nahlášení se v nejbližší možné době dostaví na místo naši pracovníci a provedou nápravná opatření.

Vodu je vždy potřeba napouštět způsobem běžným pro dané odběrné místo. To znamená k napouštění bazénu použít maximálně takový průtok vody, který je používán na dané přípojce celoročně při jiných běžných činnostech.

Nesprávný postup, příliš rychlé napouštění může způsobit potíže nejen vám, ale i vašim sousedům. Při otevření kohoutu dochází k rychlé změně tlaku a ke vzniku vysoké rychlosti proudění v potrubí, kdy se mohou z vodovodního potrubí uvolnit sedimenty. To se projevuje zákalem vody nejen v místě odběru, ale i v jeho okolí. Zároveň hrozí pokles tlaku ve vodovodní síti.

Někdy lidé volají, že mají v bazénu po napuštění ,,zelenou,, vodu. Tento optický jev způsobují mikročástice železa, které převážně zákal způsobují. Přesto si lidé mohou být jisti, že voda ve vodovodním řadu je ze zdravotního hlediska v pořádku. Vodu není potřeba z bazénu vypouštět. Postačí přidání vločkotvorných přísad a činidel pro úpravu pH a po filtraci je voda v bazénu čistá.

 

Objednávky

V pracovní dobu:
Zákaznické centrum Kroměříž  573 517 500 / 501/ 456
Zákaznické centrum Holešov   573 502 834 (pouze v úterý)

 

       Ke stažení:

Ceny spojené s napouštěním bazénů
Objednávka prací a služeb
Objednávka prací a služeb pro obce
Smlouva o dodávce pitné vody a odvádění odpadních vod